יום שני, 12 בספטמבר 2016

המדריך המלא לשאיבת בורות ספיגה



ברוב המקומות בארץ, הביוב של הבית או העסק מחובר לתשתית הביוב העירונית, אשר מחוברת לתשתית הביוב הארצית, ומשם כמובן מחוברת למכוני השפכים למיניהם ונעשה טיפול הולם. עם זאת, ישנם עדיין מקומות בארץ שבהם אין חיבור לקווי ביוב קיימים ,אלא למה שמכונה בורות ספיגה. בורות הספיגה נמצאים לצד בורות הרקב, ותפקידם בעצם לשמש בתור תשתית מקומית לקליטת הפסולת של הביוב המקומי, כאשר חלק מהפסולת נספגת בתוך האדמה, בעזרת בורות הספיגה. כאן חשוב מאד להבין את התפקיד החשוב  של הפעולה המקצועית שנקראת שאיבת בורות ספיגה, ולהבין את החשיבות שלה וכיצד היא מתבצעת.

להחזיר את הבור לקדמותו


       למה צריך בכלל לשאוב? - התפקיד של שאיבת בורות ספיגה הוא קריטי מסיבה פשוטה מאד - לכל בור ספיגה, יש כושר ספיגה מוגבל. הוא יכול להיות גבוה או נמוך, הוא יכול לעתים להחזיק מעמד אפילו למשך יותר מחמש שנים, אבל בסופו של יום יש תאריך פקיעת תוקף לבור. יש נקודה שבה הוא פשוט לא יוכל לספוג יותר. כשהבור לא יכול יותר לספוג, התוצאה תהיה שהביוב פשוט יתחיל לצאת החוצה במקום להיספג בתוך האדמה, והתוצאה תהיה ריחות לא נעימים וזיהום של הקרקע. לכן חשוב כל כך לבצע שאיבת בורות ספיגה ולהחזיר את הבור לתפקוד מלא.
       כיצד שואבים את הבור? - אי אפשר לבצע שאיבת בורות ספיגה באופן עצמאי, משום שהשאיבה חייבת להתבצע עם משאבה חזקה במיוחד - לרוב כזו אשר מחוברת לביובית, שהיא משאית שאיבה גדולה במיוחד אשר חברות בתחום האינסטלציה מפעילות. התהליך של שאיבת בורות ספיגה מתבצע ע"י החדרת צינורות מיוחדים מהביובית אל בורות הספיגה עצמם, ומעפילים כעת את המשאבה שפשוט סופגת לתוכה את כל הפסולת שיש בתוך הבור. לרוב כדאי להזמין את הביוביות הגדולות ביותר ולהבהיר שזה לטובת שאיבה של בורות ספיגה, שכן מדובר על כמויות פסולת גבוהות.
 

ואז המצב יחזור לקדמותו


אחרי שתהליך השאיבה מסתיים, כדאי גם לבצע ניקיון וחיטוי לבור הספיגה, וזאת במטרה להשמיש אותו מחדש ושהוא יהיה כמו חדש. כעת אתם יכולים לחזור ולהשתמש בבור הספיגה כרגיל ללא חשש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה